hoe zet ik een filmpje over van mijn camcorder naar een cd'tje?

Ik heb een JVC hard disk camcorder, type GZ-MG275E.
Ik kan die gebruiksaanwijzing 100 keer lezen, maar kom er niet uit...
Ik wil gewoon een opgenomen vakantiefilmpje overzetten van de harde schijf van de camera naar een cd. (kopieren dus).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's
3.4K

Het beste antwoord

Als je de camcorder aansluit via je usb! Eerst de computer aanzetten en dan pas je camcorder. Normaal gesproken "ziet"je computer je camcorder dan als een externe harde schijf. Dan kan je je bestand overzetten naar de HD van je computer. Dit bestand kan je dan inderdaad eventueel bewerken, geluid invoegen etc met Nero of een ander (brand)programmaatje. Het moet dan echt geen probleem meer zijn om dit te doen. Let er wel op dat je bij het kopieren kijkt of de hoeveelheid data niet teveel wordt voor een CD dan moet je echt een DVD nemen. Nero vraagt ook of je een CD of DVD wil branden of bewerken. Bestande toevoegen wordt er gevraagd dus dan moet je de map aanklikken waar je het camcorder bestand hebt opgeslagen. Maak eventueel nog een EXTRA copy als je gaat expirimenteren dan heb je altijd een reserve als e.e.a toch mis gaat!
Veel succes
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je windows gebruikt kun je het progamma windows movie maker gebruiken. Je moet dan het filmpje laden in het progammatje. Eventueel kun je dan nog bewerken en knippen en plakken. Je slaat dan het filmpje op, op je pc als een .Avi bestand. Vervolgens brand je het op een cd-rom of DVD via het progamma Nero. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes! Lukt dit niet, vraag het dan een keer aan iemand die in de buurt is die het wel weet en wilt voor doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga het uitproberen. Bedankt voor je antwoord.