Wat voor camera raden jullie mij aan, ik wil dat die mooie fotos en mooie filmpjes kan maken?

Ik las iets over een canon 500D.. Dus een camera die daarop lijkt. Mijn budget is 500 euro..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (6)

http://www.plattetv.nl/info/sony-hdr-cx160e-5879.html

Dat is ook een hele mooi camera. Wellis waar niet zo'n eentje als de canon 500D maar hij maakt wel mooie foto's en mooie filmpjes en hij zit binnen je budget.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Sony HDR cx160 heeft 4.2 megapixels en een canon 500D 15.1 megapixels. Als je echt puur voor de foto's wilt gaan dan raad ik de Canon 500D aan en als je vooral voor de filmpjes gaat, dan raad ik weer de Sony HDR cx160 aan.
Zou iedergeval kiezen voor een Lithium batterij die gaan veel langer mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is vooral wat jij allemaal met de camera wilt gaan doen, of eigenlijk wat je zeker niet gaat doen. Wil je hoge filmkwaliteit en scherpe foto's maar heb je geen zin om anders als op de automatische stand je toestel te gaan gebruiken kijk dan naar een goede compact camera. Wil je echt gaan spelen met de mogelijkheden van je camera en snelle actiefoto's gaan maken kijk dan naar de Canon. Tot op heden is het zo dat bij de instapspiegelreflex de filmfunctie ondergeschikt is aan die van de fotokwaliteit.
Ik zeg voordat je advies vraagt eerst duidelijk hebben wat je wil gaan doen, mischien de vraag aanvullen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zeker voor een spiegelreflex gaan omdat je hier sneller en veel beter kan fotograferen als gemiddeld op je smartphone. Kwaliteit van het filmen is dan ook ruim voldoende (zoals jij omschrijft). Veel plezier
Canon Powershot G13
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehh... Foto's maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zoals deze waanzinnige vraag waarin je echt diepzinnig vraagt wat je wilt. Plus je waanzinnge reactie op Kimath (welke helemaal gelijk heeft). Wil je een goed antwoord, behandel mensen dan met vriendelijkheid. Bytheway het is werkelijk de beste camera! ... In foto's maken. Maar even onderzoek doen zit er kennelijk ook niet in. Dus zeker een nutteloze vraag.
Een Fuji finepix S1900. Heb ik zelf ook en een mega goede camera. Bijna een spiegelreflex alleen voor een fractie van de prijs. Echt mega goede camera. Ook goede video!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi
Ik kan je niet verder helpen over de canon 500d, ik weet er te weinig vanaf.
Ik heb wel een evt. alternatief voor je.

De nikon d3100
Maakt zeer goede foto's (16 mp) en ook zeer goede filmkwaliteit(als ik het goed heb in full hd)
En ook nog eens binnen je budget(beetje rondkijken op internet voor de scherpste prijs)

Als je deze camera googled op reviews zul je lezen dat het een zeer goede camera is voor de beginnende spiegelreflex fotograaf en ook spiegelreflex filmer.

Ik zou je willen adviseren om deze camera serieus te bestuderen, het is een zeer goede en complete camera en een camera waar je nog jaren mee vooruit kunt.

Wat je ook kiest veel succes, en laat even weten wat je keuze is geworden.

Toegevoegd na 5 dagen:
Ik zag van de week nog een leuke aanbieding bij mediamarkt.
canon 500d met 2 lenzen voor 500 euro
Als dat een beetje een goede camera is dan is dat een leuke aanbieding.