Zijn er nog vakfotografen die analoog pasfoto's maken?

Voor bv legitimatiebewijzen. Of is iedereen digitaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (4)

Wat bedoel je met analoog? De camera of de foto's? De meeste fotografen gebruiken tegenwoordig een digitale camera. Voor pasfoto's voor een ID krijg je gewoon een paar foto's mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet niet. Duurt allemaal veels te lang. Vooral bij pasfoto's willen mensen niet wachten op het resultaat maar meteen de foto's meenemen. Ook is het makkelijk dat de fotograaf meteen op een grote externe monitor kan zien of de foto aan alle normen voldoet (iets wat minder makkelijk is bij een analoge).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet dat ik weet. De meeste fotografen die analoog werken doen geen pasfoto's, maar wel portretten welke niet geschikt zijn als pasfoto's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, de wet schrijft namelijk voor dat pasfoto's digitaal (600 dpi) moeten zijn. Technisch zou het wel kunnen, voorheen deed men het met Polaroids, maar digitaal gaat het immers veel makkelijker, en voor zulke ondingen als pasfoto's hoeft het ook zeker niet.