Ik zoek een Digitale Spiegelreflexcamera voor beginners welke is de beste,met in zoomen,gebruik en in de aanschaf?.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens bij het beste antwoord op deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/goede-spiegelreflexcamera.40243
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf ben ik een fotobeet, maar kan ik heel goed overweg met de Canon EOS 1000D.

Het beste antwoord

Besef je goed dat als je echt flink wil zoomen je een andere lens moet kopen dan de lens die bijgeleverd is. Standaard lenzen(kit lenzen) hebben meestal maar een zoom van 3x. En een goede lens is meestal net zo duur als een leuke camera. Bedenk ook goed of je het maken van video ook nog een vereiste vindt. De camera die Wildar tipt heeft uit mijn hoofd geen videofunctie die Zohra tipt weer wel. De Canon EOS 1100D (opvolger 1000D) heeft wel weer een videofunctie.

Bron vergelijk tussen de D3100 en 1100D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond jou antwoord het beste.

Andere antwoorden (4)

Ikzelf ga binnenkort de Nikon D3100 halen. Een perfecte beginners camera

Maar ik heb een Paar dagen terug dezelfde vraag gesteld, misschien dat je daar kunt kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een spiegelreflex waarbij losse dure lenzen nodig zijn. Goede tussenvormen zijn er ook. Een model als de Canon SX-10-IS geeft alles van Macro tot 20xzoom, ziet eruit als een compacte reflex. Voor hobbyfotografie en goede foto's voldoet dit ruimschoots. Kijk ook eens naar dit soort oplossingen en staar je niet blind op een spiegelreflex
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen: ELKE CAMERA.

Wel zou mijn keuze beperkt zijn voor de merken Nikon of Canon. Puur vanwege de marktbezetting en de producten die ervoor te verkrijgen zijn.

Een SLR camera is al een betere camera (ook de goedkoopste instapmodellen). Vaak al te moeilijk voor de meeste beginnende fotografen. Dus je zult een grote stap beter worden als je hiermee gaat werken.
Maar een mooie gelegenheid om ook eens een workshop te volgen in fotografie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nikon D3100 echt top!