Wat is slimmer om te kiezen, een hele compacte camera, of een met meer zoom en betere functies?

Ik wil foto's maken op vakantie en misschien evenementen/festivals, wat is dan handiger?
Want als die kleiner is neem je hem wel sneller mee, maar de functies kunnen tegenvallen
Ik heb het over zakformaat en net geen zakformaat (iets groter, maar zeker niet zo groot als een dslr.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt aan jou persoonlijk. Wil je echte details zien, of wil je geen camera meesleuren? Wat vind je belangrijk? Zelf zou ik voor eentje met wat meer functies nemen, alhoewel dat ook nog eens duurder is. Ben je ook bereid om meer te betalen naast dat hij moeilijker mee te nemen is, maar wel meer functies e.d. heeft?

Ik had vroeger een grote camera met zoomlens etc. en een compact met een goede lens die in mijn borstzakje paste en ik heb vaak leukere en even scherpe foto's gemaakt met die kleine omdat hij in mijn borstzak paste en dus vaak mee ging.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100