Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is slimmer om te kiezen, een hele compacte camera, of een met meer zoom en betere functies?

Ik wil foto's maken op vakantie en misschien evenementen/festivals, wat is dan handiger?
Want als die kleiner is neem je hem wel sneller mee, maar de functies kunnen tegenvallen
Ik heb het over zakformaat en net geen zakformaat (iets groter, maar zeker niet zo groot als een dslr.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
557

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neem een compactcamera.
Die zijn er ook in goede kwaliteit, en als je zorgt dat je optiek goed is, dan is de rest 'bijna bijzaak'.
De snelheid van fotograferen is veel belangrijker, want dan kan je veel gemakkelijker het juiste moment kiezen.

Met een compactcamera kan een goede fotograaf goede foto's maken, overal en altijd.
Met een ingewikkelde camera kan niemand een foto maken als die camera thuis ligt.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat ligt aan jou persoonlijk.
Wil je echte details zien, of wil je geen camera meesleuren?
Wat vind je belangrijk?

Zelf zou ik voor eentje met wat meer functies nemen, alhoewel dat ook nog eens duurder is.

Ben je ook bereid om meer te betalen naast dat hij moeilijker mee te nemen is, maar wel meer functies e.d. heeft?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde eerst ook een grotere camera, maar dat vond ik niet handig. Ook te groot om makkelijk mee te nemen. Toen vond ik de camera 'Nikon D8000' die zit er tussen in. Zoek eens op op Google en misschien is het iets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit moest de S8000 zijn. Sorry.
Ik had vroeger een grote camera met zoomlens etc. en een compact met een goede lens die in mijn borstzakje paste en ik heb vaak leukere en even scherpe foto's gemaakt met die kleine omdat hij in mijn borstzak paste en dus vaak mee ging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je op die festivals podiumfoto's wilt maken heb je flink wat zoom nodig, dus dan zou ik voor een wat groter zoombereik gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tussenoplossing. Geen SLR, geen compact. Maar een super compact welke professionele fotografen als een leuke bij camera gebruiken.

De Canon Powershot G12. Heeft de kracht van een echte SLR, met uitzondering van het wisselen van de lens. Met RAW, handmatige en snelle instellingen.

Is echter veel groter dan een compact, dus kan hij niet in een borstzakje. Maar de kwaliteit van de foto's zijn uitmuntend!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit het feit dat je deze vraag stelt, maak ik op dat je een amateur bent, en niet bijzonder veel kennis van fotograferen hebt.
Daarom adviseer ik een eenvoudige camera te nemen. Het is jammer van je geld om een camera met meer functies te nemen, terwijl je niet weet hoe dat werkt. Want dan zul je zien dat je in de praktijk alleen de automatische stand gebruikt, terwijl je wel voor de andere mogelijkheden hebt betaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding