ik heb een nikon d3100 gekocht heb de gebruik handleiding doorgespit maar vroeg me af of iemand weet hoe je hem instelt op zwartwit foto

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is beter om de foto gewoon in kleur te schieten en dan op de computer achteraf hem om te zetten naar Z/W. Dan kan je gebruik maken van zogenaamde digitale kleurenfilters. Wat ze vroeger deden met een werkelijke kleurenfilter voor de lens.

Antwoorden (2)

When shooting in P, S, A or M modes you can activate the Black & White option by selecting the Monochrome (MC) setting inside the Picture Control menu.

Once you’re inside the Picture Control menu, select the Monochrome (MC) option, then highlight the Toning effect and choose B&W.

This setting will allow you to capture photos in black and white. If you’d like to switch back to color, just access the Picture Control menu again and select the Standard (SD) option.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zit er een fotobewerkingsprogramma bij de camera, daarmee kan je foto's bewerken, zoals zwart/wit maken of sepia. Zelf zou ik het nooit in de camera instellen, het nadeel is dat je nooit meer van die foto een kleuren exemplaar kan maken, doordat jpeg hier een zwart/wit versie van heeft gemaakt.