Mijn batterijen van mijn camera zijn erg snel leeg, hoe komt dit?

Als ik mijn camera een poosje heb gebruikt, dan zijn de batterijen weer leeg, terwijl ze vol zijn. Dus de camera geeft aan dat ze vol zijn, terwijl dit niet zo is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
5.2K

Het beste antwoord

zo te horen gaat het hier over oplaadbare batterijen.
Oplaadbare batterijen gaan in de regel maar 1000 laad uren mee. Dit is een beetje afhankelijk van de kwaliteit.
Ga er ook van uit dat de batterijen in hun laatste fase sneller leeg zullen zijn. ondanks dat het apparaat (de camera) aangeeft dat ze vol zijn.

Gebruik bij camera's, video camera's en mp3 spelers batterijen meet een hoge mAh waarde. Deze geven aan hoe sterk de batterij is en in de regel is dat te merken aan levens duur en langer duur eer je batterij leeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als aanvulling op Lowie.
De ketting is niet sterker dan de zwakste schakel. Als er een rottere batterij bij zit, dan lijken de batterijen sneller leeg te zijn omdat de zwakste het te gauw begeeft. Ik heb het verschijnsel ook bij mijn Canon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle batterijen raken leeg als je ze langer niet gebruikt. Voor je camera moet je dus zorgen voor speciale batterijen met lage inwendige weerstand en daardoor lange levensduur. Enneloop, Recyco, Varta heeft ze ook, en de goedkope maar goede groene accu's van de HEMA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat batterijen (snel) doodgaan is door warmte, als je ze in de diepvries bewaart dan gaan ze langer mee.
De enige oplossing is om een nieuwe batterije te kopen en die op de juiste manier te gebruiken.
De bron helpt je wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het artikel waar je naar verwijst, heeft het over een frigo, en dat is dus een koelkast, geen vriezer. Batterijen kunnen nog slechter tegen zulke lage temperaturen (onder nul) als tegen warmte. Niet doen dus.
Ik heb wel eens een fotocamera gehad waarbij bleek dat het niet aan de batterijen lag maar aan de software van de camera. Deze kon ik toen laten updaten om het probleem te verhelpen. Heb ik echter niet gedaan. Teveel moeite en gewoon een andere gekocht..