Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de ruis weghalen bij een opnamen met een videocamera?

Ik heb een samsung camcorder. Als ik buiten film hoor je later enorme ruis door de wind.

Hoe kan ik dat voorkomen/weghalen of verminderen?

andere tips om de kwaliteit van filmpjes qua beeld en geluid beter te maken zijn ook welkom!

Ik hoop op bruikbare tips! :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Met Audacity kan je goed en simpel audio editten. Er is ook eeb ruis-weghalen optie (al heb ik daar zelf niet zo goeie ervaringen mee; misschien werkt het bij jou wel).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit zal het perfect worden met die progamma's, omdat ook de tekst verandert. Koop dus een nieuwe microfoon, dat is de beste optie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hardwarematig bestaan er speciale opzetstukjes om over je mic te plaatsen. Softwarematig hebben sommige videobewerkingspakketen een apart audiobewerkingsdeel welke special denoise functies bevatten sommige met speciale antiwind optie. Cyberlink powerdirector welke ik gebruik heeft dat bijv.

Bron, link opzetstukje

Toegevoegd na 2 minuten:
En een externe mic is natuurlijk ook een goede optie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je niet de optie om de ruisfilter aan te zetten op je camera?
Ik heb nl. ook een Samsung camcorder, en als die ruisfilter aan staat werkt die perfect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het vragen aan samsung je kan ze opbellen er staat toch altijd de telefoonnummer van het bedrijf
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding