Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke SDHC kaart is beste voor pentax w90?

Na veel gezoek op internet ben ik eruit dat ik de Pentax W90 ga bestellen. Heb een betrouwbare en goedkope webwinkel gevonden. Nu alleen nog op zoek naar een goede SDHC geheugenkaart. Ik wil 2 x een 4gb geheugenkaart kopen maar er zijn veel opties. Heel wat merken van lage prijzen tot hele hoge prijzen en dan nog eens een ultra en extreme optie. Wie weet welke goed is. Kingstone en Scandisk komen steeds naar voren als ik ga google.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
705

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ook Transcend SDHC
is een goed merk.
Die merken ontlopen elkaar niet veel in kwaliteit.
Kies gewoon de goedkoopste in de grootte die je wilt hebben.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier is een vergelijkingssite:

http://www.kieskeurig.nl/geheugenkaart?label=42008-6709632B-925F-4866-87C4-723561C4F24CS4024063833&gclid=CO3yi4_K2qcCFYKFDgodfnjp8w
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet gaat filmen, maar wel "normaal" foto's maken, is iedere kaart goed. Dat ultra en extreme slaat eigenlijk alleen op de schrijfsnelheid van die kaartjes, of te wel hoe vlug de gegevens vanuit de camera naar het kaartje kunnen worden verplaatst. Bij normaal alledaags fotogebruik zal je nooit merken of je een kaartje van het Kruidvat of een Ultra van Sandisk gebruikt. Ik heb mezelf één keer laten verleiden om in m'n Nikon D80 een Ultra te stoppen, kost meer dan twee keer zoveel, en er was absoluut geen verschil in prestatie. (mogelijk dat de dure langer leeft, maar hoe wil je dat meten?)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding