Waar kan goedkoop een 6 class card kopen? Hoe kan ik zien of het een class 6 is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Kijk maar eens op www.voordeelmuis.nl, je kunt het zien doordat er een 6 met een cirkel eromheen op staat.

Maar voor je camera maakt het niet zoveel uit hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, want de meeste camera's kunnen niet op de snelheid van een klasse 6 kaart schrijven. De beperkende factor is de schrijfsnelheid van de camera.
Alleen als je een profi camera hebt zal hiermee rekening zijn gehouden. Het enige voordeel is dat de bestanden sneller op de computer kunnen worden gekopieerd. Voor de camera maakt het niets uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op mijn camera had ik dit ook getest (nadat ik het had gehoord) op een Nikon D80. Een vergelijk met een klasse extreme III (toendertijd goed) en huis-tuin-keuken-kaart, was er geen enkel verschil in de snelheid van achter elkaar foto's maken. Veel verkopers weten dit niet eens. Alleen de hele goede... Dus verkopers willen je de snellere adviseren en als beginner (die een nieuwe camera koopt) tuint hierin. De ontwikkeling van de geheugenkaarten zijn sneller gegaan dan de hardware van de camera's aankunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
? Die vat ik niet.
Het is in ieder geval gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach placebo-effect doet ook een heleboel goede dingen. Jammer dat het nu niet meer werkt, nu ik dat artikel heb gelezen. Weer een middel minder die je werkelijk beter kan maken.