wij gaan met vakantie naar de USA maar daar is een ander voltage. Is er een omvormer of zoiets voor je camera en MP3 speler

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op je adapter. Veel adapters zijn geschikt voor zowel 220V als 110V.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja die zijn er , weet alleen niet waar.

Antwoorden (7)

Je zou met usb je apparatuur kunnen opladen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bij de Gamma (of andere bouwmarkent/elektronicazaken) een opzetstuk vinden die je in de USA kan inpluggen en daar kan dan weer de stekker van je oplader in.
Het verschil in voltage maakt hierbij niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een telefoon hier in Nederland aan het stroom legt om op te laden zit er altijd een adapter tussen. Deze adapter zorgt ervoor dat uw apparaat de correcte spanning krijgt.

Als uw camera en mp3 speler een adapter heeft is er geen probleem. Zorg gewoon dat je de huidige stekker aan kan sluiten om het Amerikaans net. Voor apparaten zonder adapter kunt u een stroomconverter kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In NL hebben we 230V-50Hz, in de USA hebben ze 110V-60Hz
De meeste apparaten als fotocamera's en MP3 spelers worden mbv een adapter opgeladen. De meeste adaptors zijn geschikt voor een spanning van 110/230V -50/60Hz.
Dit staat op de adaptor aangegeven.
Het oplaadapparaat van een electrische tandenborstel is meestal alleen geschikt voor 230V-50. Echter hier bestaan handige trafo's voor die je bij de ANWB of op zeker op Schiphol kunt kopen. Deze trafo's zijn alleen geschikt voor lage vermogens. Apparaten met een motortje kun je het beste thuislaten, want die draaien 20% sneller in de USA ivm met de 60 Hz.
Prettige vakantie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hehe, jij snapt het tenminste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dank je wel!
je moet even een verloopstekker halen voor amerika.
dan kan je ze gewoon opladen, alleen duurt het wat langer omdat het 110 volt is.
ik was in canada, daar heb heb ik het ook zo gedaan, gaat prima.
fijne vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een verloopstekker is mega-simpel. Daar zitten allemaal verschillende stekker-uiteinden aan, en 1 daarvan past in usa stopcontacten. Aan de andere kant ervan zit een nl stopcontact en daar stop je dan je eigen stekker in. Geen probleem. Te kopen in bouwmarkten, blokker...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omvormers zijn tekoop bij electra winkels,