Ik heb de Sony a33, en wil daar een visooglens bij kopen. Maar waar vind je die, goedkoop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Je kunt een Sony lens kopen voor tussen de 700 euro (Foka) - 1070 euro (bol.com).Via Vergelijk.nl kan je redelijk snel inzichtelijk krijgen wat de prijsrange is.

Je kunt ook voor de goedkopere Samyang 8mm Fisheye Lens gaan voor rond de 290 euro. Review op lenstip.com (zie bron).

Je kunt ook bieden op veiligsites als Ebay.

Toegevoegd na 13 uur:
Eerste twee bronnen zijn voorbeeld links naar e-bay. Derde bron is een overzicht van de goedkoopste prijzen in Nederland (webwinkel). Ik denk dat je hier het meeste aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is belangrijk te weten dat de samyang handmatige focus heeft, dus géén autofocus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt, maar dat was de vraag niet. De Samyang is een goedkoper alternatief en de vraagsteller vraagt om een fisheye lens die hierop past. Ik meen oprecht dat ik hier goed antwoord op geef. De goedkoopste lens van Sony zelf koop je voor 700 euro bij Foka en dezelfde lens voor 1070 euro bij bol.com. Dus waarom mijn antwoord niet correct zou zijn ontgaat me een beetje. Ik ben daarom heel erg benieuwd naar jouw antwoord.
In HongKong
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen kost een vlucht heen en weer vanaf 600 euro en betaal je invoerheffingen. Heb je een link, want als dit waar is ben ik zelf ook heel geinteresseerd. Alvast een plusje voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HongKong zit vol fotozaken die apparatuur voor een lagere prijs dan in Europa verkopen.
Je gaat er uiteraard niet speciaal voor naar HongKong, maar koopt die lens als je er toch al bent (of iemand anders). Invoerheffing betaal je niet want je gaat die lens uiteraard gebruiken en niet in de doos vervoeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens hebben die fotozaken ook vaak een webwinkel. Maar dan kun je de spullen uiteraard niet zien voor je ze koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas ga ik niet zo vaak naar Hong Kong. Ik dacht dat je een andere optie had. In Amerika zijn er ook wel mensen die spullen voor je op bestelling kopen en als pakketje doorsturen naar je thuisadres (geen garanties).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De andere optie is via Ebay (daar zijn die webwinkels) maar dan betaal je wel invoerrechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, die had ik al in de bron staan. Scheelt nauwelijks met laagste prijs hier (als je alle bijkomende kosten meerekent).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou zeggen dat in die verre landen het allemaal goedkoper is. Maar toen ik op vakantie was in China heb ik in Shanghai eens gekeken naar de prijs van de fotocamera's. Deze prijzen waar ongeveer gelijk als die in Nederland.
Bovendien heb je dan het nadeel dat de camera geen directe garantie meer heeft. Ook zal de aankoopbon in het Chinees, of Japans zijn. Dat is natuurlijk niet echt iets om naar de fabriek in Nederland ook stappen om je garantie te verhalen.
Echte goedkope lenzen vind je alleen maar tweedehands dus bijvoorbeeld op marktplaats.nl.