Wat is het beste camera merk?

Ik ben van plan dit weekend een camara te kopen wat ik ga binnenkort op vakantie.

Wat is het beste camera werk? Wat er zijn zoveel verschillende merken, sony samsung enz valt sowieso af. Omdat dat eigelijk televisie merken zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
4.4K

Antwoorden (7)

Canon en Lumix zijn wat bij betreft toppers op gebied van camera's
13 jaar geleden
Mijn voorkeur gaat naar NIKON
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk vind ik dat je gelijk hebt om niet een merk te kopen die camera's in het assortiment 'erbij' hebben. Er bliven diverse mogelijkhden over. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Canon. Maar Nikon, Olympus, Kodak en Minolta hebben ook uitstekende fototoestellen. Misschien zou je eens op een vergelijkingssite kunnen kijken.
Sucess
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voor soort camera? Spiegelreflex of pocket?
Vergeet niet dat de lens HET verschil uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede merken zijn o.a Nikon, Leica, Canon, Panasonic Lumix, Hasselblad, Olympus, Pentax
Sony en Samsung hebben erg goede camera's dus het argument van de TVmerken heeft helemaal geen waarde.
De volgende vragen spelen voor jou:
-Wat wil en kun je besteden?
-Kies je voor een spiegelreflex of hebride (zoals Sony, Samsung, Fujifilm) of neem je een compactcamera met een flink zoombereik en vaste lens zoals de canon SX10IS).
Ga voor jezelf eerst na welke wensen en eisen je hebt.
Kijk naar een model wat je aanstaat en ga dan eens kijken op vergelijkingssites wat nog meer vergelijkbare camera's zijn. bv. http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera
of http://www.vergelijk.nl/digitale_camera?gclid=COfe7t7axaYCFdQ_3godcBUhJg
De speigelflex vraagt om extra investering in lenzen en je kunt je afvragen of je met al die lenzen wilt sjouwen. Een camera met vaste lens en veel zoom is dan ook een oplossing zoals de genoemde Canon SX10 IS of de vergelijkbare modellen.
Veel plzier met het kopen en het is een prachtige hobby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je voor een pocket camera gaat, dan zou ik eens gaan kijken bij Panasonic Lumix. Die hebben verschillende versies in verschillende prijsklasses.
Erg goede beelden en makkelijk te bedienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De top merken zijn natuurlijk Canon, Nikon en Pentax
Dat geld ook vooral op lensengebied.
Sony is niet per definitie een tv merk, ik zie ze meer als een Philips.
Die zijn ook groot is geworden met uiteenlopende producten.
Sony heeft de walkman , diskman en de handycam op de kaart gezet en aangezien de moderne fotocamera's ook dezelfde beeldchip technieken bevatten uit die camera's zou het niet eens zo'n verkeerde keuze hoeven zijn.
De lensen betrekt Sony vaak wel van bovenstaande merken.

Samsung zou ik persoonlijk ook niet voor kiezen.

Maar om een goed oordeel te kunnen vellen
kun je misschien op de volgende website je oriënteren

http://www.besteproduct.nl/Camera_s/Spiegelreflex_Camera_s/lijstjes.html