wat is een niet al te dure maar wel goede spiegelreflexcamera?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik ga vaak op vakantie maar heb nu echt een camera waar ik niet mee overweg kan, vaak wordt het paarse blauw op de foto en wil hij niet fotograferen in het donker, ik zou graag op vakantie met macro fotografie bezig zijn, maar de gewone camera's zijn daar niet voor geschikt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Canon eos 500d met lens voor 444 euro bij... reclame mag zeker niet?... bij grote media winkel... DAT is mijn winkel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wat wil je ermee kunnen?
Voor de beginner zou ik een Canon EOS 350D aanraden.

Je kan zelf bepalen hoe duur je het maakt, de camera zelf kost namelijk niet echt veel in verhouding tot de lenzen die er verkrijgbaar zijn, die kosten soms meer dan 1000 euro.

Toegevoegd na 21 minuten:
voor de Canon EOS 350D zijn genoeg goedkope macrolenzen te vinden, paars blauwe foto's zul je niet krijgen. Dat is meestal het geval met kleine lenzen met een groot zoombereik, bijvoorbeeld een digitale camera met 12x optische zoom.

Toegevoegd na 16 uur:
Wat ook mooi is, en meer geschikt voor de minder gevorderden is een hybride camera. Is geen spiegelreflex maar heeft wel verwisselbare lenzen en een erg mooi design.

De Sony NEX-5: http://www.gadgetzone.nl/images/nex5_2.jpg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De populariteit van digitale spiegelreflexcamera's groeit. De fabrikanten spelen daarop in door goedkopere modellen op de markt te brengen, zoals de Nikon D3100, de Pentax K-R, de Canon EOS 550D en de Pansonic DMC-GK2. Maar wanneer moet je nu overstappen van een compact camera naar een spiegelreflexcamera en wanneer zeker niet? En hoe goed zijn de 'goedkope' spiegelreflexcamera's? Professioneel fotograaf Marc Pluim legt uit.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De canon 1000d is een ínstapmodel´ en kan waarschijnlijk meer dan jij weet wat je ermee wilt.

http://www.fotokonijnenberg.nl/productlist/40488/spiegelreflex.html#?brands=M-1&types=&stock=&kw=9128-3130303044&pricerange=-&pager=0&sort=rel&items=10

*waarom* wil je een spiegelreflex, bedenk dat eerst. Misschien is voor jou een tussenvorm tussen compact en spiegelreflex veel beter. Gezien je vraagstelling zou dat heel goed kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet teveel mee wilt slepen aan dure extra lenzen, dan zou je ook eens kunnen kijken naar de Canon Powershot SX10 IS. Een camera die veel kan waaronder 20 x zoom, macro, film. De camera is zowel handmatig al automatisch instelbaar. Ik heb er veel plezier aan in combinatie met een circulaire polaroidfilter en een extra accu.
Succes met de keuze.

Toegevoegd na 7 minuten:
Deze camera werkt dus met een vaste lens waardoor je niet teveel hoeft mee te slepen. Er zijn vergelijkbare camera's en kijk daarvoor eens op de prijsvergelijksites. Zorg dat je wel weet wat jouw wensen zijn voordat je kiest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,
Ik heb een goeie gebruikte Canon 400D als instapmodel met een goede EF 17-85 IS USM lens erbij.
U mag deze voor weinig overnemen.
Ook heb ik de UV-Filter en Polarisatie-Filter 67mm van de desbetreffende lens ter overname.
Ben onlangs overgestapt op Canon 50D en 5D met 6 Profesionele L-lenzen.
Verder kan ik u goed wegwijsmaken in het leren omgaan met Canon Camera's en Canon Objectieven.
Groet,
Léon van Rijt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zelf de nikon d40 aanraden, zelf in gebruik en ik ben erg tevreden. deze camera is ideal omdat hij bezonder licht en goedkoop is, maar toch goede kwaliteit bied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou geen 2e hands kopen, dus d40 valt af, slechte iso waarden vergeleken met wat nu de norm is, dus van nikon wordt het dan een d3100, canon denk ik een 550.

koop daar een sigma lens bij van 18-250 oid en je heb een superzoom bereik.

of als je dit allemaal toch te groot vind kijk dan naar de 'four third' camera's. Als Sony nex, olympus Pen, panasonic Lumix. En daar 1 vast 20mm (=40mm) lens bij, super kleine camera, kwaliteit foto's beter dan bovengenoemde nikon of canon. Alle instellingen mogelijk plus heel erg mooie scherpte diepte voor een compacte camera.

Dus spiegel kwaliteit en compact formaat in een. Je moet geen luie fotograaf zijn.