ik heb de foto's gewist van de geheugenkaart in mn nikon d 200. hoe kan ik ze nog terugvinden?

ik had ze namelijk niet moeten wissen....het zijn raw bestanden, ik heb niet de geheugenkaart geformatteerd, maar wel 'ja' gezegd toen de computer vroeg, originelen verwijderen? na t inladen. toen verdwenen de foto's dus van mn camera, maar omdat ze nu ook niet meer op mn computer staan, heb ik ze weer nodig!
kan ik ze nog terugvinden op de kaart? staan ze nog ergens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Wat je ook doet: GEEN bestanden meer op die geheugenkaart zetten voordat je nog je foto's er af hebt kunnen vissen!
Er zijn legio programmaatjes waarmee je verwijderde bestanden nog terug kunt halen. Alleen is dat niet meer mogelijk als je ze overschrijft met andere bestanden. Als je 't kaartje dus nog gebruikt hebt na 't wissen, dan ben je in elk geval een deel kwijt.
Vroeger (DOS) deed je gewoon undelete.exe starten, en hoppa daar waren je bestanden weer (al was de 1e letter van de bestandsnaam vaak of altijd verdwenen).

Neem hier eens een kijkje bij gratis recovery software:
http://sourceforge.net/search/?type_of_search=soft&words=recovery
Neem eerst de stick uit de computer/cardreader, installeer de software op je PC, dan de software draaien, dan pas je stickje er weer insteken.

Verder kan je nog een zoekopdracht doen op je PC natuurlijk, naar alle JPG-bestanden. Want als je ze gekopieerd hebt naar je PC, moeten ze daar natuurlijk ergens staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik ben bang dat je pech hebt, meestal zijn die foto's niet meer te achterhalen. kijk eens in je prullenbak, misschien staan ze daar nog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de foto's van je camera hebt verwijderd voordat je ze op je pc zette, ben je ze kwijt. Balen, maar het is niet anders.

Ik heb dat ook een keer gehad. Eens, maar daarna nooit meer! Ik zet ze eerst op de pc, daarna op een externe schrijf en pas dan haal ik ze van de camera af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je kan recovery software koopen/downloaden. dan kan je het nog wel terug haalen. maarja je moet niet meer de kaart gebruiken, want dan wordt alles overgeschreeven.

en ja je weet zeker dat het echt nergens meer op je pc staat??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek eens goed op je computer of ze daar staan. Kijk in je programma voor het overzetten van de foto's wat de standaard lokatie is waar foto's naar toe worden gekopieerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn allerlei data recovery programma's waarmee je je gewiste gegevens kunt proberen terug te halen. De een werkt beter dan de andere, je zou er eens paar kunnen uitproberen.
PC Inspector Smart Recovery schijnt goed te werken, heb ik van een aantal mensen gehoord. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer MjM photo recovery of Recuva,
MjM is langzaam maar wel goed, Recuva is veel sneller maar haalt minder terug.

Allebei gratis, succes!