Weet iemand een boek of site waar je alles kunt leren over audio akoestiek?

Akoestiek gaat meestal over tegengaan van geluidsoverlast en trillingsoverdracht. Maar maar kleine delen gaan over ruimte akoestiek voor muziek. Weet iemand meer gerichte literatuur/ sites?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (3)

Dan zou je de electuurspecials over audio (staat heel wat in), leerboeken geluidstechniek en boeken over psychoakoestiek moeten zien te vinden.
De elektuur specials heb ik wel serieus doorgenomen, de laatste soort boeken niet.
Wel heb ik de lijvige handleidingen over sound enhancers doorgenomen van Aphex, dat zijn zo een beetje de uitvinders van psycho akoestische professionele apparatuur ben de veroorzakers van een revolutie op het gebied van de "klank "van geluid.
Mogelijk zijn ook boeken voor de studie voor audicien geschikt, die behandelen veel over het gehoor maar ook over de (mentale) waarneming van geluid.
De hersenen zijn in staat om dingen in versterkers te horen die zich niet laten meten, dus zijn de hersenen tot omvangrijkere detectie in staat dan je alleen op grond van het gehoorspectrum zou verwachten, vooral faseverschillen en dergelijke kunnen de hersenen zeer goed hanteren.
Je kunt -zeker als je getraind bent- bijna zien met je oren(!) Ik heb iemand gezien die kon bewijzen dat hij de KLEUR van een voorwerp kon horen. dit was geen bedrog.
Misschien kan Bartimeus (blindeninstituut) wat voor je betekenen, ook daar leren mensen zien met hun oren en weet men dus veel van het gehoor af.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Www.breem.nl
Hier lees je op een heel nuchtere manier de zin en onzin over audio en akoustiek.
misschien heb je wat aan deze site.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan. http://www.tbve.nl/nl/akoestiek-software.htm