Mp3 speler geeft na dagen werken opeens leesfout melding , waarom?

Mp3 speler is verbonden met kabeltje met muziek installatie op het werk . Hij ligt er boven op.
Na enige dagen / week het gedaan te hebben , geeft hij opeens een foutmelding : leesfout !!
We krijgen hem niet meer aan de praat .
Hij staat aan stroom . Zit gloednieuw geheugen kaartje in. Muziek is via pc via bestand erop gezet .
Eerst dus dagen wel doen , dan opeens niet meer doen .
RaRa wie weet aub wat er mis is ?
Dit is al 2 de mp3 speler . De eerste ( ook gloed nieuw , ander merk) deed zelfde . Moet dus aan situatie zitten . Stoort bv de muziekinstalatie ??? Of telefoon van de zaak die er naast ligt ?
Straling ??? Help !!!!

10 maanden geleden
in: Audio
1K
TurfGraver
10 maanden geleden
Geheugenkaartje en mp3 bestanden hebben wel eerder afgespeeld?
SimonV
10 maanden geleden
Theoretisch kunnen externe factoren zoals straling invloed hebben op de werking van een MP3-speler en leesfouten veroorzaken. Dit komt omdat MP3-spelers werken met geheugenchips die gevoelig zijn voor straling. Deze kunnen door straling worden beïnvloed waardoor er leesfouten ontstaan. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als je in de buurt bent van een muziekinstallatie of telefoon. Maar de kans hierop lijkt me klein.
SingingCoyote13
10 maanden geleden
>Stoort bv de muziekinstalatie ??? - lijkt me zeer logisch gezien dit al de 2e is met meermalen hetzelfde probleem. ik zou die installatie voortaan vermijden
TurfGraver
10 maanden geleden
Of geheugenkaartje is niet geschikt of mp3 formaat (bitrate) is door speler niet te lezen....
BonBonvanJohn
10 maanden geleden
Misschien is het bestandsysteem niet correct op het geheugenkaartje. Problemen kunnen optreden als het bijv. als NTFS is geformateerd. Zorg ervoor dat het kaartje als FAT32 is geformateerd.

Geef als eerste antwoord