Nieuwe auto radio behoud instellingen niet en start niet mee met de auto?

Hallo.

Ik heb sinds net een nieuwe radio gekocht en ingebouwd in mijn peugeot 206 cc. Nu ik hem wil starten start hij niet automatisch mee. Dus moet hem handmatig aan en uit zetten. Ik heb ook settings aangepast maar die behoud hij niet.
Ik heb al geprobeerd de draden om te wisselen maar geen succes.

Hopelijk weet iemand hier wat meer vanaf

Picture for question
een jaar geleden
in: Audio
1.3K
Vortexxx
een jaar geleden
Het is bij dit soort vragen heel handig om naast de auto óók het model/merk autoradio te noemen, want kan uitgezocht worden hoe de pinbezetting moet zijn van die connector die je in je hand houdt.

Antwoorden (1)

Je hebt in elk geval twee plussen nodig, één van vóór contact (constante plus voor het geheugen) en één na contact (die de radio inschakelt zodra het conyact aan gaat). (Ik weet alleen zo niet welke posities het zijn, maar dat staat op de handleiding).
jc54
een jaar geleden
Pieterpost5083
een jaar geleden
Er zat een kabel mee geleverd. Heb de stekkers op precies dezelfde manier gedaan. Alleen werkt dus niet.. google zegt rood en geel veranderen maar toe wou de auto niet meer uit
Vortexxx
een jaar geleden
Om wat voor radio gaat het?
Pieterpost5083
een jaar geleden
Onbekend merk. wel bij een audio winkel gekocht.