Sonos Play 5 Tweeter stuk, is het mogelijk deze uit te schakelen zodat ik alleen de andere gebruik?

Beste lezer,
Ik heb al een hele tijd een Sonos Play 5 Gen 1 die ik als wekkerradio gebruik. Altijd als een zonnetje gewerkt, totdat ik op een ochtend een statisch golfgeluid hoorde.
Na onderzoek ben ik er achter gekomen dat de tweeter links boven (zie afbeelding) stuk is.
Omdat de speaker al 12 jaar oud is, wil ik er niet veel geld aan besteden.
Door het statische geluid is het niet prettig om de speaker te gebruiken. Hoe los ik dit het beste op?

De tweeter hoeft niet perse vervangen te worden, er zit er immers nog eentje naast. Of is het zo gemakkelijk dat ik het zelf kan doen?
Ik had zelf bedacht om die tweeter uit te schakelen? Is dat mogelijk?

Alvast bedankt voor reacties!

Picture for question
een jaar geleden
in: Audio
1.5K

Antwoorden (1)

Bij deze box heeft elke luidspreker zijn eigen versterker. Als je box opent en het draadje doorknipt van de tweeter in kwestie zal je ellende voorbij zijn. De box is niet bedoeld om gebruikt te worden met één tweeter, maar als wekkerradio zal het wel meevallen. De box openmaken is een kunst op zich, hier staat hoe het moet: https://nl.ifixit.com/Guide/Sonos+Play+5+Tweeter++Replacement/87039?lang=en
escape
een jaar geleden