Waarom springt mijn naald over naar verderop in het lied? Ik heb dit bij verschillende vinyl platen.

Ik heb nog niet lang geleden een nieuwe platenspeler gekocht waarvan de arm automatisch werkt dus gewicht wordt automatisch ingesteld denk ik. Ik kocht onlangs 25 van adele maar die blokkeerde op vaste momenten (hij spring verder in het lied) dus ik ging hem omruilen maar met deze plaat exact hetzelfde. Tenslotte heb ik dezelfde plaat besteld via een andere winkel maar ook hier terug hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat het lag aan de platen aangezien mijn andere platen wel nog allemaal goed draaien op m’n platenspeler, maar ik begin nu toch meer te denken dat het wel aan m’n platenspeler ligt... Kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Audio
6.1K
LeonardN
3 jaar geleden
Kan je niet even de plaat testen bij iemand die een manuele draaitafel heeft (misschien een oudere DJ in de vriendenkring?).
jc54
3 jaar geleden
Ik vermoed, dat het toch aan de naalddruk ligt, dat die mogelijk iets te laag is.
grasmaaier
3 jaar geleden
Het zou handig zijn als je er even bij zegt welk merk en type platenspeler je hebt.
Ale je het gewicht niet zelf kan instellen is het denk ik een hele goedkope, Anti-skate zal er dan ook wel niet op zitten. De allerslechtste platenspelers zijn die koffer dingetjes zoals de bekende Crosley.. Die moet je echt niet hebben want daar verniel je je platen mee.
Griffin
3 jaar geleden
Leg eens een eurocent op de bovenkant van de naald en probeer die passage nog eens?

Antwoorden (1)

Op de wat hardere passages krijgt de naald even een stootje en dat kan ervoor zorgen, dat hij naar een andere groef springt. Je zegt, dat de arm zelf zijn druk regelt; is ook zo, maar het tegenwicht kan je wel zelf wat bijstellen. Geef de naald iets meer druk en houd je plaat goed schoon.