Hoe maak ik mijn grammofoon naalden weer scherp?

Ik heb een bakje naalden en zou deze naalden graag weer opnieuw willen gebruiken.

3 jaar geleden
in: Audio
1.8K
crispy
3 jaar geleden
Je naalden hebben een heel zorgvuldig geslepen profiel. Die kan je niet even 'bijslijpen'. Ga je dat toch doen, dan heb je grote kans dat je daarmee je grammofoonplaten vernielt.
paulus811
3 jaar geleden
Bovendien zijn naalden meestal van diamant, dus om te slijpen moet je minimaal een hardheid van diamant hebben.

Antwoorden (1)

Het enige wat je kunt doen is ze schoonmaken met een styluscleaner als de naalden weinig gebruikt zijn.. Dat haalt eventuele aangekoekte troep eraf. Anders kun je beter een nieuwe naald kopen.