AMR
Het Adaptive Multi-Rate-formaat is speciaal ontworpen voor spraakcodering. Veel telefoonaanbieders gebruiken het AMR-formaat om korte audio-opnamen op te slaan, maar mogen vanwege het ontwerp niet echt worden gebruikt om andere audio zoals muziek op te slaan.
De AMR-codec gebruikt acht broncodecs met bitsnelheden van 12,2, 10,2, 7,95, 7,40 , 6,70, 5,90, 5,15 en 4,75 kbit / s en heeft een bemonsteringsfrequentie van 8 kHz die wordt gefilterd tot 200-3400 Hz.

M4A
M4A-bestanden zijn muziekbestanden, ontwikkeld en gepopulariseerd door Apple. Sinds 2007 is muziek die via de iTunes Store is gekocht in M4A-formaat, dus wereldwijd goed voor meer dan 15 miljard bestanden.
M4A-bestanden zijn superieur aan MP3 in termen van compressieschaal en audiokwaliteit. Ze kunnen worden gedecodeerd naar de oorspronkelijke kwaliteit zoals ze waren op het punt van compressie.
3 jaar geleden
erotisi
3 jaar geleden
toch vraag ik mij af waardoor dezelfde bestanden in M4A code 10 maal zoveel mb gebruiken dan AMR
SimonV
3 jaar geleden
AMR-bestanden (alleen voor spraak) hebben een veel lagere bitrate en zijn gecomprimeerder dan M4A- muziekbestanden. Dat levert kleinere bestanden op.