Wat is een goeie subwoofer voor in auto?

Ik wil goeie subwoofer in mijn auto, alleen heb der niet zoveel verstand daarvan kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
1.9K
SimonV
4 jaar geleden
Geen subwoofer is het beste… De kans bestaat dat:
- je last van tinnitus (oorsuizen) krijgt als je muziek te hard afspeelt. Deze gehoorschade is onherstelbaar.
https://www.tinnitustalk.com/threads/a-tinnitus-story-triggered-by-subwoofer-trying-to-find-the-root-cause.20096/
- je een ongeluk veroorzaakt omdat je iemand niet meer hoort (toeteren).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja ik ga het niet zo vaak gebruiken maar het leek mij gewoon leuk om dat te hebben in me auto
paulus811
4 jaar geleden
SimonV, vind de reactie wel wat belerend. Het is een feit dat geluid in de auto enorm opknapt van een subwoofer, dat staat los van verkeerd gebruik. Als de vraag over een messenset was gegaan, kun je ook niet zeggen 'geen messenset, want je kunt je ermee verwonden'.

Antwoorden (1)

Je moet je een paar dingen afvragen voordat je een subwoofer koopt.

- heb je een versterker om een subwoofer aan te sturen, dat gaat niet met een standaard radio. Heb je geen versterker, koop dan een actieve (met ingebouwde versterker) sub.
- kun je het zelf inbouwen of moet je het laten doen. Een sub in de kofferbak heeft tenminste een dikke + kabel, een massa, een signaaldraad (om aan/uit te schakelen) en een signaalkabel nodig.
- heeft je radio een subwoofer uitgang
- wil je inbouw of een losse kast
- als het een losse kast moet worden, hoeveel plaats heb je
- moet de sub uitneembaar zijn als je de ruimte een keer nodig hebt
- hoeveel budget heb je
- subs van Hifonics of Rockford Fosgate zijn goed maar prijzig, Mediamarkt niveau is Caliber of MTX.

Voor bepaalde automodellen zijn subwoofers ontwikkeld die speciaal in bepaalde ruimtes passen, bijvoorbeeld het reservewiel. Mijn advies, als je er geen verstand van hebt en je hebt een beetje budget, ga dan naar een caraudio specialist.
paulus811