Kan ik een oude receiver gebruiken bij nieuwere speakers/subwoofers?

Ik wil graag een subwoofer kopen maar weet niet zeker of deze werkt met mijn oude receiver. Ik heb op het moment een Yamaha RX-V590RDS en ik zat eraan te denken om een Klipsch R-100SW Subwoofer te kopen. Kan ik met deze receiver deze subwoofer gebruiken of moet ik een nieuwe receiver kopen? Andere suggesties voor subwoofers zijn ook welkom.
Ik bedoelde een Klipsch R-120SW*

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Audio
1.8K
TurfGraver
4 jaar geleden
Ja dat kan.

Antwoorden (1)

Ja, dat gaat prima. De RX-V590RDS heeft een subwooferuitgang met ingebouwd 200hz filter. Daar kun je iedere sub op aansluiten die je wilt. De klipsch R-120SW is een actieve subwoofer en heeft dus een eigen versterker. Je zult wel een kabel moeten kopen met een tulp uitgang voor de versterker en twee tulp stekkers voor de sub (L+R), maar die zijn algemeen verkrijgbaar.
paulus811
4 jaar geleden
TurfGraver
4 jaar geleden
1 tulp (rca) kabel van de uitgang versterker naar de L/LFE ingang op de sub is voldoende.