Stofkapje van mijn subwoofer zit los, kan dit kwaad?

Hallo,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe subwoofer gekocht (Dayton Audio DCS385).
Het betreft een losse 15 inch, 300 Watt subwoofer.
Echter zag ik zojuist dat bij een stukje van het stofkapje van de speaker de lijm heeft losgelaten. Als je eroverheen wrijft met je vinger is duidelijk zichtbaar, voelbaar en zelfs hoorbaar dat je het stukje stof omhoog trekt. Terwijl bij de rest van de stofkap dit niet het geval is, daar wrijft je moeiteloos overheen.
De subwoofer werkt wel gewoon en het geluid wordt er niet door aangetast. Alleen ben ik bang dat dit wel het geval zal zijn als deze echt muziek gaat afspelen (hij is gisteren pas binnengekomen en heeft dus nog niet eens een kwartier muziek afgespeeld). Ik erger me eraan omdat het toch zonde is op zon subwoofer, en maak me zorgen dat het kwaad kan.
Iemand een idee??
Er staat een foto in de bijlage.

Menno Groen

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Audio
1.5K

Het beste antwoord

Als je de subwoofer nieuw hebt gekocht, zou ik deze terug geven aan de leverancier. Het blijft tenslotte een zwakke plek die op termijn verder los kan laten. Wel loop je het risico dat het plekje alleen gelijmd wordt en je deze gerepareerd retour krijgt. Repareren kun je zelf ook met een heel klein beetje lijm en een injectienaald, maar omdat de sub nieuw is zou ik het aan de leverancier overlaten.
paulus811
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dit kan geen kwaad.
Wat jij stofkap noemt is het luidsprekerdoek.
Dat luidsprekerdoek zit er op voor de sier. Het kan ook zonder.
Op Festivals en andere optredens zit het er nooit op.
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Het gaat hier om een driver, niet een kast.
http://www.daytonaudio.com/index.php/dcs385-4-15-classic-subwoofer-4-ohm.html
Als onderdeel van de constructie van de driver zou ik er zeker mee terug gaan.
Reddie
5 jaar geleden
@TurfGraver, ik zie nergens het woord ''driver'' staan.
Noch in de vraag, noch in je link.
En op de foto zie ik gewoon een kast.
TurfGraver
5 jaar geleden
Foto is van de dust cap aansluiting aan de diaphragm (- is niet van mij).
https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:SpkFrontCutawayView.svg