Wat moet ik kopen om muziek van een cd op een bandje te zetten?

Ik heb een oude auto waar geen cd speler in zit maar een radio/casette speler, en ik wil een paar bandjes maken zodat ik naar goeie muziek kan luisteren. Maar wat moet ik daar voor kopen? Is er eigenlijk zelfs nog iets te koop daarvoor?

Toegevoegd na 1 minuut:
En eigenlijk wil ik ook iets van een bandje op een cd willen kunnen zetten. Kan dat met het zelfde apparaat?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Had vroeger een radio CD speler van philips met dubbel cassettedek. Kon hiermee opnemen van CD naar cassette.
Van radio naar cassette en van cassette naar cassette, dit laatste kon ook in versneld tempo. Weet niet of dit nog te verkrijgen is. groet amadeus
TurfGraver
6 jaar geleden
Als het alleen voor cd's in de auto cassette af te spelen in en je hebt een draagbaar cd (of je muziek op een ander apparaat staan) kun je een cassette adapter overwegen. Of eventueel een fm transmitter.
LeonardN
6 jaar geleden
Oh ja die bestaan ook nog:
https://www.bol.com/nl/p/cassette-adapter-voor-in-de-auto/9200000074348943/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Turfgraver: Een fm transmitter heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet goed. Der signaal is onstabiel. Het gaat er in de eerste plaats om, om bandjes te maken van cds. (helaas is mijn auto te oud voor een passende combinatie radio-cassettespeler-cdspeler).

Antwoorden (1)

Aangenomen dat je een PC hebt met CD-brander (of speler maar dan werkt deel 2 van je vraag niet.

Je koopt dan een cassette deck en een tulp naar jack kabel
https://www.conrad.nl/nl/renkforce-tp-1000-cassettedeck-zwart-dubbel-cassettedeck-1173729.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=Cj0KCQiA-ebSBRC8ARIsAGuxJIp6aFqHZpujXliKwSakIxUU1iqh6KWPs1LuW-ksY3ZwTGndFHt8QukaAsmJEALw_wcB&tid=954714622_51219587681_pla-373070456565_pla-1173729&WT.srch=1

Opnemen cassette:
Deze sluit je aan op de geluidskaartuitgang van je PC
https://i.ytimg.com/vi/ihUAZ94a1DE/hqdefault.jpg Lime=line out en natuurlijk het cassette deck op (in)rec (zie 2de afbeelding cassette deck).
Muziek afdraaien en op rec+play drukken.

Opnemen CD:
Sluit aan op lichtblauw=audio in
en op play(out)
Zorg dat je een audioprogramma aan hebt staan om op te nemen zoals https://www.audacityteam.org/download/
druk op record(software) en dan op play(cassette deck)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh en dan als je klaar bent met opnemen(in WAV-formaat) dan kan je met brandsoftware zo een Audio-CD branden. Misschien wil je eerst nog de nummers losknippen anders heb je twee lange nummers (kant A en kant B).