Hoe kun je speakers draadloos maken?

Ik heb 4 heel goede boxen die na mijn verhuizing op "grote "afstand van de radio etc staan. Het trekken van verbindingen is moeilijk. Ik wil geen losse draden door mijn huis .Wie weet een oplossing ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
7.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Neem aan dat deze "boxen" een versterker nodig hebben. In dat geval zal draadloos niet gaan (of je moet bij elk luidspreker een versterker plaatsen waarvoor dan weer stroom nodig is)....
paulus811
6 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden volgens Conrad. http://www.conrad.be/ce/nl/content/maak-je-speakers-draadloos/maak-je-speakers-draadloos
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dank je paulus 811 subliem!! gaan we doen
paulus811
6 jaar geleden
Succes duplo1001, maar bedenk wel dat je altijd iets aan geluidskwaliteit zult inleveren als je de boel draadloos gaat maken. Ik persoonlijk zou er alleen voor kiezen als het echt niet anders kan, maar kijk ook eens of er achter de plinten ruimte is voor een kabel of wellicht kun je de bestaande plinten vervangen. Dat is niet gratis, maar dat zijn de draadloze oplossingen ook niet. Ik heb ooit bij het aanleggen van vloerverwarming loze leidingen laten leggen voor de speakers, dus mocht je vloervervarming overwegen....:-)

Antwoorden (1)

Wellicht dat de Sonos: Amp / Sonos: Connect een oplossing biedt?
Dit zijn beide simpele versterkers, waar je je speakers makkelijk op kan aansluiten.
Dit kastje werkt via de wifi en is te gebruiken met de Sonos app, die erg goed werkt.
Het ontvangen signaal wordt via de Sonos naar de speakers gestuurd.
Je hebt dan wel draden, maar alleen van de Sonos naar de speakers.
Het nadeel is wel dat deze dingen vrij prijzig zijn.

Als je de boxen zelf draadloos wilt maken en absoluut geen draden wilt, dan moet je of iets inbouwen in de speakers wat ervoor zorgt dat de draadloos worden, wat een vrij ingewikkeld proces is. En anders zou ik het overwegen om over te stappen naar een draadloos home cines systeem (zoals bv: Sonos, Denon, Bluesound, e.d.).

Mvg.
Menno Groen