Zit bij een draadloze hoofdtelefoon de bluetooth in de hoodtelefoon zelf om moet die uit het aangesloten apparaat komen?

Ik wil een oude iPod meenemen voor tijdens het sporten maar deze beschikt niet over bluetooth. Koppelt de hoofdtelefoon deze via zichzelf (het stukje wat in de hoofdtelefoonaansluiting van de iPod zit) of maakt hij gebruik van bluetooth van het apparaat. Ik neem tenminste aan dat er in de hoofdtelefoon aansluiting nog een koppelstukje gaat voor de hoofdtelefoon.

6 jaar geleden
in: Audio
1K
TurfGraver
6 jaar geleden
"Ik neem tenminste aan dat er in de hoofdtelefoon aansluiting nog een koppelstukje gaat voor de hoofdtelefoon."
Nee dus. Mobiel moet over een bluetooth zender beschikken.

Antwoorden (1)

Beide apparaten moeten Bluetooth ondersteunen. Een Bluetooth hoofdtelefoon heeft een Bluetooth chip ingebouwd, die de muziek naar de bluetooth chip van een telefoon/tablet/laptop of in jouw geval iPod stuurt. Oudere iPods ondersteunen geen Bluetooth en kun je dus alleen gebruiken met een bedraadde koptelefoon.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De muziek wordt juist andersom van de speler naar de koptelefoon gestuurd. Bij Bluetooth aansluiting van een koptelefoon op een telefoon zal trouwens tweerichtingsverkeer optreden...
loginabcde
6 jaar geleden
Dat is heel jammer. Lijkt me op zich toch een toegevoegde waarde als er een koppelstukje tussen kan dat kan Bluetooth-en. Mss leest een Sony oid mee..haha