kan ik mijn boxen opblazen??

ik heb een versterker van 2x400W en ik wil boxen kopen van 450W kopen
kan ik ze dan opblazen?? ik denk van niet omdat de versterker minder geeft dan dat die boxen aankan

Toegevoegd na 50 seconden:
maar ik weet het niet zeker

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
De meeste 'boxen' worden oogeblazen door te weinig vermogen van de versterker (echt).
Veiliger is het om een versterker te nemen met 1,5 tot 2 x het vermogen van de luidsprekers.
Maar vermogen (watt) zijn er ook in verschillende soorten (RMS, piek...).
Overigens zegt watt ook bar weinig over hoeveel geluid dB SPL er wordt gegenereerd.
TurfGraver
6 jaar geleden
Misschien ook wel leuk om te lezen :
http://homestudioplugin.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=356
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk ook dat je ze niet kan opblazen... in principe.
Ik zou het eerlijk gezegd zeker niet uitproberen, ook in verband met dat je buren er vast niet zo geamuseerd van zullen zijn... om eerlijk te zeggen: "Ik denk dat ze lichtelijk ontzet zullen zijn"

Antwoorden (1)

De meeste ‘boxen’ worden oogeblazen door te weinig vermogen van de versterker (echt).
Veiliger is het om een versterker te nemen met 1,5 tot 2 x het vermogen van de luidsprekers.
Maar vermogen (watt) zijn er ook in verschillende soorten (RMS, piek…).
Overigens zegt watt ook bar weinig over hoeveel geluid dB SPL er wordt gegenereerd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Top antwoord + :D
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja he