Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan ik mijn boxen opblazen??

ik heb een versterker van 2x400W en ik wil boxen kopen van 450W kopen
kan ik ze dan opblazen?? ik denk van niet omdat de versterker minder geeft dan dat die boxen aankan

Toegevoegd na 50 seconden:
maar ik weet het niet zeker

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Audio
1.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
De meeste 'boxen' worden oogeblazen door te weinig vermogen van de versterker (echt).
Veiliger is het om een versterker te nemen met 1,5 tot 2 x het vermogen van de luidsprekers.
Maar vermogen (watt) zijn er ook in verschillende soorten (RMS, piek...).
Overigens zegt watt ook bar weinig over hoeveel geluid dB SPL er wordt gegenereerd.
TurfGraver
6 jaar geleden
Misschien ook wel leuk om te lezen :
http://homestudioplugin.nl/forum/viewtopic.php?f=32&t=356
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk ook dat je ze niet kan opblazen... in principe.
Ik zou het eerlijk gezegd zeker niet uitproberen, ook in verband met dat je buren er vast niet zo geamuseerd van zullen zijn... om eerlijk te zeggen: "Ik denk dat ze lichtelijk ontzet zullen zijn"

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De meeste ‘boxen’ worden oogeblazen door te weinig vermogen van de versterker (echt).
Veiliger is het om een versterker te nemen met 1,5 tot 2 x het vermogen van de luidsprekers.
Maar vermogen (watt) zijn er ook in verschillende soorten (RMS, piek…).
Overigens zegt watt ook bar weinig over hoeveel geluid dB SPL er wordt gegenereerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Top antwoord + :D
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja he

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding