hoe sluit ik mijn soundbar aan op mijn tv en ps4 ?

Goedendag

ik wil mijn soundbar hwj 450 van het merk samsung op mijn samsung tv aansluiten en ook op mijn playstaion 4 dus dat ze allebij mooi geluid geven wat kan ik het beste kopen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
4.8K

Antwoorden (1)

Het beste zou je een optische toslink kabel kunnen kopen, en deze met de TV verbinden. PS4 hoeft niet apart aangesloten te worden want in de TV kun je instellen
dat het binnenkomende geluid over de optische uitgang moet gaan richting de soundbar dus. HDMI ingang valt af omdat TV's zulke signalen niet kunnen retourneren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
Tenzij TV een HDMI aansluiting met ARC heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat heeft hij allebij dus optical is het beste lijken jullie :)
TurfGraver
7 jaar geleden
Beide is digitaal. Je zal geen verschil horen.
Optical zal alleen twee keer extra geconverteerd (van elektrisch naar licht en weer terug) moeten worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Optisch heeft de minste latency. Hoewel Turf zegt dat er twee keer extra geconverteerd wordt valt het in de praktijk erg mee, het signaal wordt immers niet geconverteerd, RAW blijft RAW, en PCM blijft PCM, dus van conversie is geen sprake.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor de reactie