Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je een CD Speler + Versterker + Speaker buiten plaatsen?

Hallo,
Ik wil graag een oude set buiten plaatsen, het is echt oud met tweelingsnoer van de speaker naar versterker. Het moet een enige tijd buiten blijven, maar wel overdekt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als de relatie met je buren je lief is, zou ik het zeker niet doen:) Afgezien daarvan is het niet zo goed in een vochtige omgeving te plaatsen, maar ik ken iemand die een tijdje een oude tv op het balkon had, inderdaad overdekt, dus als het oud is in de zin van 'niet erg als het kapot gaat' zou je het wel kunnen doen. Of liever uitproberen, en ook nog staat de regen op de kant van het huis waar de set komt te staan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik zou het afraden. Normaal gesproken gaan elektronica en vocht niet goed samen ivm corrosie. De metalen onderdeeltes (op je chips) zullen aangetast worden door de vochtige atmosfeer waardoor de set naar verloop van tijd minder goed zal gaan presteren of kapot zal gaan. Als het een oude set is en er komt geen direct regenwater op zou het best een behoorlijke tijd goed kunnen gaan. Mocht je echt iets voor de lange termijn willen zoek dan naar een corrosiebestendige set.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding