Kan je geluidsboxen van verschillende merken combineren in een stereo surround set?

Kan ik zelf mijn stereo surround set samenstellen? Ik heb bijvoorbeeld een subwoofer van logitech, kan ik daar JVC speakers op aan sluiten?
Of is dat gevaarlijk? Bijvoorbeeld te veel stroom oid?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Audio
1.4K

Antwoorden (1)

Geluidsboxen en versterkers kun je onderling uitwisselen. Waar je wel op moet letten, is het vermogen. Zorg er voor dat je boxen minimaal het vermogen zijn wat het uitgangsvermogen van de versterker is. Over-vermogen van de boxen is niet erg.
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Das niet correct, als je maar de volume knop niet te hard zet, is er niets aan de hand, wat betreft teveel vermogen.