Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de kwaliteit verbeteren van het aansluiten van een smartphone op een versterker via 3,5mm naar RCA?

Als ik dit doe is ten eerste het volume erg laag, omdat het natuurlijk de hoofdtelefoon uitgang van de smartphone betreft. En ten tweede is de kwaliteit wat minder wat waarschijnlijk door de smartphone zelf komt.

Waarmee zou ik het volume en de kwaliteit kunnen opschroeven? Stel dat ik er een DAC tussen plaats, hoe hoog moet ik dan het volume zetten op de DAC en de op de smartphone?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio
933
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een DAC sluit je niet aan op de hoofdtelefoon uitgang (is digitaal).
Die zou dan op een digitaal uitgang van de smartphone moeten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke en die heeft een smartphone niet dus.. Wat zijn dan wel digitale aansluitvormen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat voor ingang gebruik je op je versterker? Waarschijnlijk vind er geen voorversterking meer plaats binnen je versterker, aangezien het volume zo laag is. Mij lijkt een DAC erg overkill in een situatie als deze. Is het signaal niet al geconverteerd als het bij de 3,5mm jack aankomt? Dan zou je dubbelop werken.

Mijn lijkt een headphone voorversterker in deze situatie de simpelste oplossing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik gebruik gewoon de aux ingang door middel van rca/tulp. Dus een headphone voorsterker zal er dan voor zorgen dat het volume omhoog gaat? Kan je die gewoon via 3,5 mm aansluiten op je smartphone?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een headphone voorversterker wordt gebruikt om een signaal te versterken om naar meerdere koptelefoons te versturen. In jou geval zou je kunnen proberen de 3.5mm aan te sluiten op de ingang van de voorversterker en dan de uitgang naar de aux-ingang. Dit zou het volume moeten verhogen. Ik vraag me alleen wel af of dit het geld waard is. Een dock voor je telefoon, streamen of via een andere route bestanden van een SD kaart af laten spelen zijn misschien meer de moeite waard. Een echte hifi-ervaring ga je denk ik nooit krijgen via je smartphone.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De hoofdtelefoon uitgang op de smartphone is al geDACt.
Kwaliteit (voor een telefoon hoeft dat ook niet) zal niet bijster zijn.
Dit signaal nog meer versterken (kun je net zo goed de volume op de telefoon harder zetten) zal alleen maar nog meer ruis toevoegen.
Bestanden op een ander manier (ander apparaat met beter DAC) aanbieden is inderdaad beter (enige) oplossing.
paulus811
8 jaar geleden
De hoofdtelefoonuitgang moet je niet gebruiken. Vrijwel iedere telefoon heeft 'audio out' op de aansluiting waar je ook mee oplaadt. Met een verloopkabeltje naar RCA ben je klaar. Het geluid is dan stukken beter, maar het volume kun je niet meer via de telefoon regelen. Een tweede optie die ook goed werkt is een bluetooth audio adapter aansluiten op de stereo en de telefoon via bluetooth verbinden. Ook dat geluid is beter dan via de hoofdtelefoon en je bent flexibeler met de telefoon die immers niet meer vastzit met een draad. Een goede BT audio adapter is de Logitech voor ongeveer 25 euro.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de tips!
@ paulus811: Bedoel je de Micro USB aansluiting van de telefoon en dus USB naar RCA? Hoe kun je de muziek dan bedienen/afspelen?
paulus811
8 jaar geleden
Ja, inderdaad. Kabeltje ziet er dan uit zoals in de link. Je kiest de muziek via je telefoon. Maar de BT adapter is misschien voor jou een betere optie, geen gehannes met kabels die moeilijk te krijgen zijn. Allekabels.nl waar ik normaal bestel kan ik deze niet vinden. http://www.lunashops.com/images/upload/Image/micro-usb-to-2-rca-cable-2.jpg

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding