Wat wil luidsprekerkabel R12 zeggen?

Wat zegt R12 over de soort kabel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Als er R12 op de kabel staat betekent dit dat je een 12 gauge speaker kabel heb. Dit geeft de diameter van de kabel in millimeters weer.

Dit is belangrijk om uit te kunnen rekenen hoeveel spanning de kabel kan verduren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit geldt trouwens voor alle elektrische kabels, niet alleen speakerkabels.
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
12mm is wel erg dik hoor... tussen de 2 en 3mm zal het wel zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de beschrijving staat luidsprekerkabel 1,5mm2
En dan dat de kabel dus R12 is.. Dus dan is dat zegmaar de diameter?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dikte van kabel bepaalt de stroomsterkte, niet de spanning.