Heb je perse een audio interface nodig voor een XLR microfoon?

Ik heb een Behringer Xenyx 802 en een Samson C03 XLR microfoon, maar moet ik daar ook nog een audio interface bij gebruiken? (Zoals de Focusrite Scarlett 2i2? Zoiets)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

De microfoon is niet rechtstreeks op een computer aan te sluiten omdat hij 48V fantoomvoeding nodig heeft. Met een externe geluidskaart kan dat wel, andere mogelijkheden zijn aansluiten via een mengpaneel (met fantoom) of aansluiten met een losse fantoomvoeding en geschikte verloopkabel.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zo te zien heeft de Behringer mixer 48V aan boord, je kunt dus met deze mixer jouw microfoon gebruiken. Je moet dan de uitgang van de mixer met geschikte verloopkabes aansluiten op de lijningangen van de computer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oké, bedankt. Nog 1 vraagje: Mensen waarmee ik op skype bel kunnen mijn geluid horen qua muziek enzo, ookal heb ik een koptelefoon op, dit heeft waarschijnlijk met mijn mixer te maken, hoe kan ik dit oplossen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan hier niet overzien hoe je jouw mixer hebt aangesloten, maar zolang je de uitgang van jouw computer niet via de mixer terugstuurt naar de ingang en je bovendien geen muziek op jouw computer laat spelen dan zou er geen probleem moeten zijn.