hoe sluit ik een mixer aan op mijn versterker?

ik heb een denon PMA-1520

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Audio
9.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die gebruik je toch in de keuken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Licht een beetje aan de mixer, maar een normale uitgang (main) kan aangesloten worden op AUX-1 of AUX-2.

Antwoorden (2)

Gewoon op 1 van de ingangen die nog vrij zijn niet op de phone aansluiting maar bv de tuner ingang
Door middel van tulp stekkers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mixer sluit je aan op de dvd/aux ingang van je versterker.
Denk erom dat de signaalsterkte van je mixer hoger is dan de inganggevoeligheid van je versterker.
Je sluit hem ONGEBALANCEERD aan, dus als je met XLR werk, komt pen 1 aan massa tulp en pen 2 aan signaaldraad tulp.
Wil je 180 graden fasegedraaid signaal dan sluit je pen 1 van XLR aan aarde tulp en pen 3 van de XLR aan signaaldraad.
zet eerst je mengpaneel aan , met volume helemaal terug en dan de versterker met volume dicht.
Je kunt dan volume versterker op half zetten en de mixer signaal laten geven.
Als er vervorming optreed, is er een misaanpassing.
en moet je mengpaneel MINDER uitsturen.
Sterkte.

Toegevoegd na 1 uur:
De signaaldraad van de tulpstekker is altijd verbonden met de middenstift, debuitenkant van de tulpstekker is aarde/mantel.
Vaak wordt van gebalanceerde signalen die naar een ongebalanceerde ingang gaan , zoals HiFi versterkers, het
fasegedraaide signaal (pen 3) aan massa gelegd, dus vallen dan pen 1 en3 van de XLR samen.
Met STEREOjackplugaansluitingen 6.35mm gaat hetzelfde verhaal op als die gebruikt worden als signaal in-en uitgangen bij mixers.
Dan geldt dat de top pen 2 van XLR is, pen 1 is dan massa en het tusseliggende deel op de stereojackplug vervult dan de functie van pen 3 en deze geeft dan het tegenfasesignaal af.
Deze wordt dan in een monojackplugingang kortgesloten met pen 1 zoals dat dus ook met de tulpstekker gaat.
Makkelijker kan ik het helaas niet maken.
Consequent uitgevoerd MOET het met deze aanpak goed komen, zolang afgeschermd kabel gebruiktwordt met TWEE binnenkabels die vasn elkaar geisoleerd zijn.
PAS OP, het zwarte plastic wat je soms bij microfoon - en signaalkabels om de binnendraden tegenkomt is GELEIDEND en dient zorgvuldig verwijderd te worden van aansluitingen en blanke kabeluiteinden, anders dan massa
welke via de gevlochten buitenmantel komt.