kan ik op mijn radio/versterker een subwoofer aansluiten?

ik heb een oude pioneer " stereo double cassette deck amplifier DC-z83"
aan de achter kant zitten speaker draad aansluitingen waar ik 4 skytec 500w speakers op aan heb gesloten, daar naast zit nog

(rear)
suround
speakers

aan sluiting
mijn vraag is of ik op de radio/versterker een subwoofer kan aan sluiten zo ja wat voor met welke kabels en waar in ?

met vriendelijke groet bas de ridder

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
4.3K

Antwoorden (2)

Normaal gezien heeft de subwoofer een aparte uitgang nodig op je muziekspeler/versterker. Als je een versterker kan aansluiten op je muziekspeler kom je al een heel eind. Het is echter ook mogelijk de sub samen aan te sluiten met je luidsprekers. De kwaliteit/intensiteit zal veel minder zijn dan wanneer de subwoofer aangesloten is op een aparte uitgang, maar het zal wel werken. Of het goed is voor het systeem is ook nog een andere zaak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe kan ik dan de sub samen aan sluiten met me luidsprekers?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
of wat voor verterker heb ik dan nodig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door de juiste adapter te kopen, of als je een systeem hebt met enkel elektrische draad zou je die kunnen aansluiten samen bij de luidspreker. Rood bij rood/zwart bij zwart
neem er een met een versterker erin (actieve subwoofer) wel moet je die dan op dit apparaat aansluiten op de kabel die van de bron komt. omdat deze speakers alleen signaal nodig hebben. je kan dit doen door er een splitter tussen te zetten (zie bijlage)
het mannetje gaat dan in je versterker. op één van de vrouwtjes sluit je je bron aan en op het andere vrouwtje je subwoofer.