Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je in-ear oordopjes ook zonder rubberen hoesjes gebruiken?

Ik heb in-ear oordopjes gekregen, maar bij mij passen ze gewoon niet in mijn oor! Nou vraag ik me af of ik ze ook kan gebruiken zonder die rubberen 'dopjes'. (als jullie weten wat ik bedoel) Want dan passen ze er bij mij wel gewoon in! Maar is het ook goed?????

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt mij niet ik heb precies hetzelfde probleem maar ben bang voor oorbeschadiging
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet slecht hoor, behalve als het oordopje zo lang is dat het echt helemaal in je oor zit...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Gehoorbeschadiging krijg je niet als je het geluid zacht hebt, het gaat namelijk om het aantal decibel.
Het kan misschien wel een vervelender geluid geven voor je oor, want het is niet gemaakt om het zo te consumeren.
Ook kan het best vervelend in je oor zitten maar dat is aan jou.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die rubberen hoesjes zijn bedoeld om een betere afsluiting in het binnenoor te krijgen en zo de invloed van het omgevingsgeluid te reduceren zodat je de muziek veel beter hoort zonder last van omgevingsgeluiden.

Je kunt die hoesjes gewoon weglaten, dat maakt voor de functie van de oordopjes op zichzelf niks uit. Als ze verder dan goed passen is dat geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding