Welke mengpaneel heb ik nodig als we samen muziek willen maken? (zie uitleg)

Wij willen samen musiceren (elektr. piano, semi-ac. gitaar, zang) en dat willen we over de hoofdtelefoon kunnen horen. Elk instrument/zang willen we een beetje kunnen aanpassen (hoog/laag/galm etc).
Welk mengpaneel heb ik hiervoor nodig? Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een mengpaneel? En is zoiets te vinden onder de €250?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Als ik de situatie zo inzie zit ik te denken over het volgende product : http://www.bax-shop.nl/analoog-mengpaneel/behringer-xenyx-q1202usb-pa-en-studio-mixer

Heeft een usb interface zodat als gewenst zang ook opgenomen kan worden .

Het kan natuurlijk nog groter en beter : http://www.bax-shop.nl/analoog-mengpaneel/behringer-xenyx-x1622usb-pa-en-studio-mixer

Toegevoegd na 4 minuten:
Ps , als je met hoofdtelefoons alles wil beluisteren is een hoofdtelefoonvoorversterker wel aangeraden . Kortom een output van de mixer gaan naar de versterker en er kunnen zo 4 hoofdtelefoons erop aangesloten worden . : http://www.bax-shop.nl/hoofdtelefoon-versterker/behringer-microamp-ha-400-hoofdtelefoon-versterker/product-details.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je voor je reactie. Een extra functie waar we over dubben is dat elke hoofdtelefoon (we zijn met z'n 2en) apart ingeregeld kan worden. Dus bijv. dat ik de piano iets harder kan zetten op mijn hoofdtelefoon zodat ik mijn pianospel beter kan horen. Is dat apart instellen per hoofdtelefoon iets wat vanaf het mengpaneel kan of hebben we daar een extra apparaatje voor nodig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een eigen mix per persoon is meteen heel erg complex en kostbaar. Een mengpaneel met meerdere AUX-kanalen zou misschien uitkomst kunnen brengen.