Waarom krijg ik wel geruis als mijn koptelefoon aan de vooraansluiting is aangesloten, maar bij de achterkant niet?

Wanneer ik mijn koptelefoon in de geluidsaansluiting van mijn pc stop hoor ik veel geruis op achtergrond. Maar wanneer ik het in de achteraansluiting stop, werkt het prima.
Wat kan ik hiertegen doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de achterkant plug je rechtstreeks in op de geluidskaart. De voorzijde is een 2e aansluiting. Blijkbaar ontstaat er storing "onderweg" op de bedrading, of aansluiting is simpelweg technisch niet goed uitgevoerd.

Antwoorden (1)

Niets, het is een beperking in het ontwerp van de aansluiting van de frontconnector op het moederbord. Als achter inpluggen lastig is, zou je wel een verlengsnoer kunnen gebruiken. Let dan wel op dat je hem niet naast een stroomsnoer laat lopen (kruisen is geen probleemm dus x kan wel, = (beter) niet).