Hoe komt het geluid uit de computer in de hoofdtelefoon?

ik wil graag weten hoe het geluid uit de pc in de hoofdtelefoon komt. en hoe kan dat? door schokjes? ik heb zelf namelijk helemaal geen idee. kan iemand me hier mee helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
misschien zit je hoofdtelefoon draad nog in je pc?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe bedoel je? Zippo22
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oh sorry ik leesten je vraag niet goed ik dacht dat je bedoelt dat je geen geluid meer uit je pc kreeg vanwege je hoofdtelefoon
sorry,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oh is niet erg hoor.
ik heb jou trouwens een privé berict gestuurt zippo
al sje wil mag je daar wel eens een kijkje gaan nemen

Antwoorden (1)

Om jouw oor geluid te laten horen, moet dat geluid (= trillende lucht) het trommelvlies snel heen en weer laten trillen.

Andersom gebruikt men ongeveer net zoiets om het "audiosignaal" van een radio of cd-speler in je oor in geluid om te zetten: in een luidspreker (en ook in de hele kleine luidsprekertjes van een hoofdtelefoon) laat men een dun vlies heen en weer trillen. Daar gebruikt men een variërend spanninkje voor, dat inwerkt op een soort elektrisch spiraaltje, een spoel, die losjes om een magneetje heen kan bewegen. In het magnetisch veld van dat magneetje wil een spoel bij elk spanningsverschil naar een andere plek gaan bewegen, zeg maar zoals een halfopen deur bij windverandering verder open of juist dicht wil gaan. Zo kun je met elektrische spanningsverschilletjes de vliesjes van je hoofdtelefoon laten bewegen, en dat klinkt als geluid.

Toegevoegd na 4 minuten:
En ook de als combinaties van bitjes (enen en nullen) electronisch overgedragen geluidjes uit je pc worden op dezelfde manier in de vorm van een elektrisch audiosignaal naar je hoofdtelefoon overgebracht en daar in hoorbaar geluid omgezet.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dus: inderdaad gaat het met slim gedoseerde schokjes!