Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik een audio splitter (1 female 2 male)?

Ik wil 2 pc's aansluiten op 1 speaker systeem, zonder te hoeven switchen.
ik heb ze toch niet tegelijk aan, maar ik wil de audio kabel niet steeds wisselen.

Ik heb al een tijdje gezoch, maar nog niets gevonden. hopelijk weet iemand het hier :)

1 Y kabel zou gewoon goed zijn, tenzij jiemand een beter / goedkoper alternatief heeft.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
951
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het zo moeilijk gevinden is, dan kun je iemand die kan solderen er een laten maken. De onderdelen zijn in elke elektronicazaak probleemloos te koop.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Volgens mij heb ik deze bij de action zien liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou daar geen splitter voor gebruiken. Feitelijk wil je het tegenovergestelde, je wilt twee aparte signalen samenvoegen. En da's nou net een slecht idee.
Wanneer beide computers aan staan dan gaat de ene uitgang vermogen op de andere zetten. Goed, geen groot vermogen maar toch, je kunt er een geluidskaart mee kapot krijgen (praktijksituatie. Nee, niet bij mezelf ;).

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh ja, een antwoord.
Koop een klein kastje en voorzie die van een dubbelpolige omschakelaar en een paar kabeltjes met connectoren er aan. Iemand die een beetje handig is met de soldeerbout kan dat zo voor je in elkaar zetten als je dat zelf niet kunt. Is toch de veiligste manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding