Welk type radioantenne gaat in de mini-jack ingang van mijn toestel?

Ik vond een Philips PSS110/00. Daarop zit ook een radio. Op de mini-jack ingang staat dat deze ofwel voor de hoofdtelefoon ofwel voor de antenne kan gebruikt worden (in dat laatste geval speelt hij dus op de ingebouwde boxen het geluid af). Nu vroeg ik me af, waar vind ik en dergelijke antenne? Of kan ik afgedankte oortjes gebruiken (afknippen) en die op de ingang aansluiten (nog niet geprobeerd vooralsnog). Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (1)

Nee, zo werkt het niet.
De ingebouwde radio werkt alleen als je de oortjes met de jacket inplugt. Deze "oortjes" functioneren dan als antenne, en met de oortjes kun je dan luisteren. Het is niet zo dat als je een deel van de oortjes afknipt, en de jacket inplugt, het geluid automatisch via de externe luidspeaker komt. Dat gebeurd alleen als er geen jacketstekker is ingeplugd. Als je een jacketstekker inplugt wordt de externe speaker automatisch uitgeschakeld. Bovendien zou het kabeltje niet meer als antenne kunnen functioneren. Denk maar aan een auto-antenne: als je die voor een deel zou afknippen dan is de ontvangst ook "noppes".
Wil je naar de radio luisteren, zul je dus echt aangewezen zijn op de oortjes.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je schrijft: ofwel voor hoofdtelefoon ofwel voor antenne. Dit zijn dus 2 mogelijkheden. Dat klopt: Je gebruikt de oortjes ofwel om naar jouw eigen opgeslagen muziek te luisteren, ofwel om naar de radio te luisteren. In dat laatste geval zijn de oortjes dus tevens de antenne.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, dat is wel een beetje sneu dan.