Werkt deze USB adapter in een autoradio?

In mijn autoradio zit alleen een usb aansluiting, geen 3.5mm jack aansluiting. Nu wil ik mijn telefoon aansluiten op de autoradio. Ik heb al een auxkabel. Als ik deze auxkabel in deze adapter doe en die vervolgens in de usbpoort van mijn autoradio, kan ik dan muziek afspelen vanaf mijn telefoon?

Zie hier de USB adapter, in de omschrijving staat met name een verhaal mbt aansluiting met een usb poort van een computer, niet van een autoradio oid.

http://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/3663/jack-usb-adapter.html?gclid=Cj0KEQjwlv6dBRDC7rGfrvidmJgBEiQAjd3hMLWICYGZC2p8X_7Wvl-4bxS48NOfXCKN0PHvcQJnZhcaAgNc8P8HAQ

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
2K

Het beste antwoord

Nee, daar is dat niet voor bedoeld. Deze USB-stick fungeert als geluidskaart voor een computer en is dus bedoeld om speakers op aan te sluiten. Wat jij wil, eigenlijk precies andersom, kan hier niet mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zou wel kunnen proberen om je telefoon met een gewone usb-kabel op je autoradio aan te sluiten. Misschien ziet je radio je telefoon als gewone usb-stick en kun je zo muziek afspelen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel. Je bedoeld met de telefoon aansluiten op de radio dat je de kabel moet gebruiken waarmee je de telefoon aan kan sluiten op de computer? Dus via het oplaadpunt van de telefoon. Kijk je hebt ook zulke kabels:
http://www.allekabels.nl/usb-adapter-omvormer/177/1193170/jack-usb-kabel.html Alleen deze is zo ongelofelijk duur voor zo'n stom kabeltje, snap dat niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat eerste bedoeld bamibal inderdaad.
En als dat kan zal je telefoon dus gewoon werken als USB stick (Niet als speler, dat doet je autoradio)
Die kabel die je hier aangeeft gaat ook niet werken.
Je kunt op de USB van je radio geen geluid aanbieden, alleen data (in de form van bestanden) als USB Stick (opslag).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens zo 'stom' is dat kabeltje niet, want het maakt van je analoog uitgang (hoofdtelefoon) digitaal data op USB (net als een geluidskaart).
Tis dus meer dan alleen een kabeltje, zit ook elektronica in.
Zelfde als je eerste link zeg maar maar dan met de mini jack kabel er gelijk aan. :)
bamibal
9 jaar geleden
Kortom, het is veel makkelijker om gewoon een usb-stickje met muziek in je radio te prikken.

Andere antwoorden (1)

nee dat werkt inderdaad niet. het enige wat je kan doen is je muziek van je telefoon op een USB stick zetten. verder zit er misschien achter op de autoradio een tulp aansluiting(rood & wit) die kan je in combinatie met een tulp naar 3,5mm jack kabel gebruiken om je muziek via je telefoon af te spelen. alleen moet je wel de kabel naar voren zien te krijgen

Toegevoegd na 58 seconden:
http://www.allekabels.nl/na/0/1181772/jack-tulp-kabel.html