500mA of 1000mA?

Wat is het verschil als ik een usb oplader koop.
Ik heb een Sony Walkman NWZ-A826K 4 GB MP3/Media Player met Wireless Bluetooth headset. En is het schadelijk als ik 1000mA gebruikt. Er staat niks in de specificaties.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Audio
9.4K

Het beste antwoord

de 500 of 1000 is een maximale levering van stroom van de oplader... Bij het opladen loopt er stroom van de oplader naar je walkman totdat de weerstand zo hoog wordt dat er geen stroom meer loopt.
De 1000mA kan maximaal 1 ampére leveren en kan dus in het begin meer leveren dan de 500 mA oplader...
Het kan dus totaal geen kwaad om de grotere te gebruiken. De kleinere doet er een tikje langer over om de walkman op te laden...

Er staat niks in de specificaties omdat het helemaal niet uitmaakt, vandaar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet me niet geloven, maar wacht het antwoord maar netjes af en je zult zien dat het klopt wat ik schreef... fijne dag verder...

Andere antwoorden (3)

500mA (milliampere) geeft aan met hoeveel stroom een batterij (of accu) wordt opgeladen. Twee keer zoveel stroom, dan gaat het opladen 2 keer zo snel. Er ontstaat dan wel meer wamte (batterij wordt warm) Er wordt weleens gezegd dat door sneller op te laden de batterij minder lang meegaat (levensduur) Dus langzaam (duurt langer) laden lijkt mij dus beter. Dus de 500mA versie kopen (als je tijd hebt om te wachten op het laden)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of het op de helft uitkomt. Dat soort richt getallen zijn precies dat, richtgetallen. Maar van snel laden (en ook veel te lang aan de lader laten hangen) zal de batterij dus minder lang meegaan. Ik laad mijn telefoons altijd op met een lage stroom lader (niet een quick lader) en die accutjes gaan al vele jaren mee.
Volgens mij maakt het niet heel veel uit als een bron meer ampère geeft dan het apparaat nodig heeft.

Teveel spanning is gevaarlijk maar een apparaat gebruikt niet meer ampère dan nodig is.

Misschien is het voor opladen niet hetzelfde (gezien de reactie hierboven)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hoe hoger het aantal Ampère, hoe sneller hij laadt.