Kan je het aantal ohm verlagen op een speakertje?

Ik heb een speakertje van 14 ohm maar een versterker die 4-8 ohm kan anders wordr het wattage lager. Dus hoe kan ik het ohm verlagen van zo'n speakertje?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Antwoorden (2)

Nee, de weerstand van een speaker kan je niet verlagen.
jc54
9 jaar geleden
escape
9 jaar geleden
+1. Toch een kanttekening. Een speaker heeft een impedantie. Dat is een complexe weerstand.
Behalve door een technische aanpassing in de speaker zelf is dat niet mogelijk.