Waarom staat er op Kinter verterker 500w?

Waarom staat er 500w op een kinter MA-500 terwijl hij 2x26w leverd.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio

Het beste antwoord

De kans is groot dat het hier gaat om PMPO Vermogen (Peak Momentary Power Output) Dit is het maximale vermogen, wattage, dat een apparaat voor een paar milliseconden (!) kan leveren zonder dat het kwaad kan.
Dit wordt vaak als verkoopargument gebruikt omdat dat mooier staat, 500 Watt, dan 2x26 Watt.
De 2x26 Watt is het RMS vermogen. (root-mean-square) Het gemiddelde vermogen over een langere tijd.

Toegevoegd na 5 minuten:
Kijk ook even op de site waar je hem zou kunnen kopen! Ik zag staan dat hij 75 Watt RMS levert.