hoe moet je een philips surround set op je laptop aansluiten?

ik heb thuis een phillips 5.1 surround set liggen die vroeger op de cd/dvd speler op de tv was aangesloten. nu is de cd speler kapot gegaan en zou ik de set op mijn computer aan willen sluiten. nu weet ik dat er een versterker tussen moet. de boxen hadden van die op maat voor de cd-speler gemaakte aansluiting. gewoon 6 zes kale draadjes met een plastic klik dingetje erop. dat plastic dingetje kan alleen op die cd-speler dus ik moet dat plastic dingetje :P eraf halen dan heb je 6 kale draadjes over (voorste balk, 2 zij front speaker, 2 back speakers en de bass). ik kon geen versterker vinden die daar de aansluiting voor had. je hebt gewoon een zwart en een rood draadje. dus mijn vraag is of er budget versterkers voor op je laptop zijn die al deze boxen aankunnen. het zou ook goed zijn als het geen surround sound is maar ik wil wel alle boxen gebruiken.

alvast bedankt.

timo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
1.3K

Antwoorden (1)

Je laptop zal die kanalen natuurlijk ook moeten ondersteunen. In de meeste gevallen zal dat niet het geval zijn. Je moet dus kijken naar een geluidskaart die via USB werkt, en daaraan die versterker aansluiten, waaraan je de speakers aansluit.