Is een Logitech LS21 2.1 speaker geschikt voor digitale piano?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Let wel dat het vermogen van deze speakerset niet groot is.
Dus als niet veel volume (en vooral laag) nodig hebt kan het wel.

Antwoorden (2)

Ja, waarom niet? Je moet volgens mij nog wel een converter kabeltje regelen van female mini-jack naar male cinch(oude tulp stekkers) de meeste digitale piano's hanteren dan als uitgang...

Het kan eventueel ook uit de headphone van de piano als je geen cinch uitgang hebt, letwel headphone output is geen lijn signaal maar is versterkt, dus moet je oppassen met volume op je speakerset.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, en dat kan verbazend goed klinken.
Pas wel op de voorinstelling van het volume ivm de aanslaggevoeligheid van electronische piano's
Je kunt de instrument out gebruiken (vaak twee keer mone 6.3mm Jack mono naar 3.5mm stereo plug maar je kunt wel degelijk ook de headphoneuitgang gebruiken, mits je het volume op de piano goed instelt.
Deze heeft doorgaans een 6.3 stereo jackplug die naar 3.5 mm plug moet.
Sommige headphone uitgangen "voelen " graag 32 Ohm ipv de pakweg 10KOhm ingangsbelasting, wat op te lossen is door over de ingang van de logitech weerstanden van 47 Ohm te zetten (tussen l en aarde en r en aarde) of deze paralel in de draad of de grote monojackpluggen op te nemen, plek genoeg, zet ze parallel tussen signaal (de top en aarde , de metalen stift, die geisoleerd is van de top.
Je piano zal mogelijk beter klinken over de logitech set, zeker als het een met een subwoofer is. Speel niet te hard, het vermogen is niet zo groot van een logitechset.