hoe heet een apparaatje die je op je speaker zet en dan vervolgens met bluetooth kan bedienen?

Ik wil weten hoe een apparaatje heet, die je op je speaker zet en hem vervolgens met je Phone of zoiets te bedienen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Audio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie allemaal voor het antwoorden van mijn vraag.

Het beste antwoord

Het ligt eraan wat je precies bedoelt, wat je zoekt is namelijk niet helemaal duidelijk.

Als je een speaker bedoelt, waarop je het geluid van je telefoon kunt afspelen op afstand dan kun je bijvoorbeeld its nemen als:

http://www.logitech.com/nl-nl/product/x100-mobile-wireless-speaker?crid=1548

Echter als je iets zoekt waarmee je bijvoorbeeld je audiosysteem die je al aanwezig hebt (mits een PC) op afstand kan bedienen (als een stereo toren, radio o.i.d.), dan is dat helaas niet mogelijk. Een extern apparaatje kan een radio/stereo namelijk niet vertellen dat hij harder of zachter moet of een andere zender moet wisselen. Apparaten (bijvoorbeeld een Smart TV of PC) moeten namelijk 'slim' genoeg zijn om de invoer van je telefoon te begrijpen.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord. Of je kunt de vraag duidelijker stellen.

Toegevoegd na 29 minuten:
Op het gelinkte Logitech Product kun je ook een losse speakerset aansluiten die je al hebt via Jack.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij bedoel je een bluetooth dongel:

http://bluetoothdongle.nl/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet helemaal, ik bedoel echt een apparaatje die je op een (losse) speaker(set) kan zetten, en dan bijvoorbeeld met je telefoon kan bedienen.
Als jouw speaker een ingebouwde versterker heeft met een lijningang dan kun je een bluetoothontvanger gebruiken. Je kunt dan muziek van een bluetoothapparaat naar de speaker streamen.
In de link vind je zo'n apparaatje voor € 30,-
Meer modellen door Google zoeken met "bluetoothontvanger".

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je een speaker hebt waar je een iPod op kunt plaatsen dan bestaan er zelfs types die je hierop kunt zetten: zie tweede link.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedoel je zoiets?
http://www.tinydeal.com/es/Bluetooth-Music-Receiver-A2DP-Wireless-HiFi-3-5mm-Stereo-Audio-Dongle-Adapter-MTH-116576-p-70931.html?currency=EUR&gclid=CLjAxPLSg74CFUP3wgodjHIA_A